Kryteria | Franczyza | Własny projekt |
---|---|---|
Koszt projektu | 2600 € | 5000 € |
Okres przygotowania | 1 miesiąc | 8-18 miesięcy |
Rozwój procesów biznesowych | jest wliczony w cenę | za dodatkową opłatą |
Kampanie reklamowe | jest wliczony w cenę | za dodatkową opłatą |
Szkolenie personelu | Miesięczn | konsultacje dotyczące projektu |
Konsultacje dotyczące projektu | są wliczone w cenę | za dodatkową opłatą |
Modernizacja witryny i aplikacji | jest wliczone w cenę | za dodatkową opłatą |
Możliwość dodatkowego dochodu | ze sprzedaży w całej sieci | nie jest dostępna |
Eksperci często doradzają początkującym przedsiębiorcom zakup franczyzy jako sposobu na rozpoczęcie własnej działalności przy jak najmniejszym ryzyku. Przez franczyzę rozumie się przeniesienie prawa do posługiwania się marką, czyli samą nazwą firmy. Ale możliwości nie ograniczają się do tego.
Franczyzodawca, czyli sprzedawca franczyzy, umożliwia kupującemu rozpoczęcie projektu - dostarcza mu technologie, usprawniony schemat biznesowy, zapewnia inną pomoc i wsparcie w promocji firmy. Dlatego zakup franczyzy jest uważany za najbardziej niezawodną opcję.
Nowe przedsięwzięcie od samego początku będzie cieszyło się dobrą opinią i wieloma możliwościami biznesowymi. W tym celu musisz uiścić opłatę wstępną i tantiemy, czyli procent sprzedaży. Ale zazwyczaj są one dużo niższe niż koszty związane z założeniem własnej firmy od podstaw.
Ekonomiści uważają, że zakup franczyzy dla małych firm jest szczególnie korzystny, ponieważ nie wymaga to dużych inwestycji. Ale ta opcja inwestycyjna ma i inne zalety:
Kolejnym argumentem przemawiającym za kupnem franczyzy jest łatwy dostęp do kredytu. Jeśli przedsiębiorca będzie chciał dostać kredyt na rozpoczęcie od podstaw własnej działalności, bank odmówi mu. Jednak dobrze działająca franczyza daje znacznie większe szanse na współpracę. Ponadto franczyzodawca pomoże w opracowaniu biznesplanu.
Wielu franczyzodawców oferuje gotowe usługi biznesowe. Ale cena franczyzy i inne koszty prowadzenia biznesu są dość wysokie. Inną rzeczą jest opłacalny program oparty na świadczeniu usług informacyjnych w Internecie. Nie wymaga dużych zasobów materialnych, a jednocześnie jest jednym z najbardziej perspektywicznych obszarów biznesu. Nawet w Ukrainie, czasie kryzysu gospodarczego i surowych kwarantannowych ograniczeń ten biznes nie tylko nie ucierpiał, ale także wykazał dobre wskaźniki wzrostu.
Jeżeli przedsiębiorca jest zainteresowany tanią franczyzą, warto przyjrzeć się bliżej ofercie marki CitySites, która istnieje na rynku od 2008 roku. Pakiet oferty zawiera stronę internetową miasta oraz aplikację mobilną, która powiela jej zawartość i jest rozwijana dla iOS oraz Android.
Takie portale internetowe będą interesujące dla użytkowników z wielu różnych grup. Katalog serwisu zawiera 17 działów tematycznych, które przyciągają zarówno zwykłych użytkowników, jak i reklamodawców.
To rentowna franczyza o niskim ryzyku. Ma również inne zalety, do których należą:
Jednocześnie wysoka rentowność i niskie ryzyko sprawiają, że zakup tej franczyzy jest idealną opcją dla tych, którzy wcześniej nie próbowali swoich sił w branży informacyjnego biznesu.