Artykuł sponsorowany
Artykuł reklamowy (content marketing) to tekst, który ma na celu wzbudzenie zainteresowania produktem lub usługą.
Ważne jest, aby materiał niekoniecznie musiał wynieść produkt do nieba i wymagać zakupu. Głównym celem tekstu reklamowego jest właśnie ukształtowanie określonego zainteresowania. A jeśli użytkownik jest zainteresowany, to on sam podejmie decyzję o zakupie.
Jak działa content marketing
1. Stymulacja sprzedaży
Kiedy na rynku pojawia się nowy produkt lub usługa, użytkownik nie wie, jak z niego skorzystać i do czego dokładnie ten nowy produkt może się przydać. Zadaniem artykułu reklamowego jest właśnie wyjaśnienie konkretnej korzyści. Może być:
Instrukcje użytkowania krok po kroku - jeśli wypuściłeś produkt z praktycznym zastosowaniem;
Prezentacja efektu końcowego po użyciu
Kształtowanie nowego wizerunku osoby - jeśli jesteś związany z branżą kosmetyczną
2. Zwiększanie popularności zasobu
Nowa strona nie pojawi się ot tak w TOP. Wymaga to określonej reputacji w wyszukiwarce. Jesteśmy gotowi podzielić się naszą reputacją i usunąć tag „nofollow”.
Kontakty ze środkami masowego przekazu i publikacja artykułów mają charakter skumulowany. Piszą o Tobie, mówią o Tobie, chcą z Tobą pracować. Więcej publikacji to większy ruch wokół firmy
Ludzie nie kupują produktów, kupują styl życia.